Transfer naar Nilaveli

10 september 2019 - Nilaveli, Sri Lanka

Vandaag op pad naar onze volgende bestemming, 4 nachten in een hotel aan het strand aan de oostkust. Bij de Elephant Pass, de enige toegangsweg naar het schiereiland waarop Jaffna is gelegen, stoppen we bij het oorlogsmonument voor Hasalaka Gamini Ranaviru Smarakaya. Hij was een 26 jarige soldaat in dienst van het Sri Lankaanse leger die in 1991 een heldhaftige actie ondernam om vele levens te sparen en te voorkomen dat een geïmproviseerde tankwagen van de Tamil Tijgers de Elephant Pass in handen kreeg. Bij zijn succesvolle daad kwam hij zelf om het leven doordat hij de tank zo dicht moest naderen om handgranaten in de tank te kunnen gooien. Dat hij dit willens en wetens heeft besloten en uitgevoerd heeft hem een heldenstatus opgeleverd en een postume toekenning van de hoogste militaire onderscheiding. Indrukwekkend.

Na enkele uren komen we aan in Trincomalee waar we lunchen en Stefan nieuwe sandalen koopt en zijn oude sandalen laat maken. Dan door naar het hotel.

Dit hotel hebben we zelf geboekt en als we aankomen horen we dat we een upgrade krijgen, da's leuk. En wat een grote suite is het, wij kijken onze ogen uit! Hier blijven we graag 4 nachtjes voor een soort mini strandvakantie in een vakantie.

Zwembad AnilanaLobby AnilanaHotelkamer AnilanaHotelkamer AnilanaHotelkamer AnilanaSchoenmakerDetail hindoetempelVervallen steigerKoeOorlogsmonument bij Elephant Pass

1. Jacky:
    11 september 2019
    Oh wat gaaf dat je hier vier dagen blijft en dan zo’n kamer hebt... anders is het nog leuk maar nu kun je er veel meer van genieten. Lekker. Zitten jullie hier ook aan het strand of alleen zwembad?