Sinharaja regenwoud

22 september 2019

Het is een halve dag rijden naar het Sinharaja regenwoud. Na de lunch bij ons overnachtingsadres gaan we naar dit regenwoud dat we lopend met een gids gaan bekijken. Het halfuur voor we vertrekken is het flink aan het regenen maar gelukkig is het over als onze tocht van 2 uur begint. We hebben besloten om geen mobiel mee te nemen. Een groot deel van de wandeling lopen we op een breed verhard pad, niet echt wat we ons hadden voorgesteld. We zien allerlei planten bv. rotan en wat dieren zoals een gouden krab, waterhagedis, kangoeroe-hagedissen, duizendpoot van zo'n 15 cm, neushagedis en nog een andere hagedis, smaragdduif, vlinders, paarsgezicht apen en de nationale vogel van Sri Lanka: een bosfazant. Verder af en toe wat bloedzuigers. De gids zegt dat de ochtend de beste tijd is om te wandelen, voor vogels waar dit bos om bekend staat en ook slangen. Op de terugweg begint het opnieuw te regenen en onze schoenen worden helemaal nat. Het was toch leuk om te gaan. Op onze kamer is het ook vrij vochtig helaas. Maar wel erg leuk ingericht. We checken elkaar op bloedzuigers en zien niets totdat ik wil gaan douchen en een volgezogen bloedzuiger uit mijn haar valt! Het blijft nog best een tijdje bloeden maar ik heb het overleefd ;-) Bij het avondeten zijn er leuke kikkers op de muur.

Allemaal bijenraten in de boomHindoeparadeKing coconut muisKikker 1Kikker 2Kikker 3

Voor de wandeling

Na de wandelingDE bloedzuiger

1. Joke:
    23 september 2019
    Wat een ervaring zeg!! En gatzi die bloedzuiger!!!lekker douche en snellll naar Nl. Xxxx
  2. Irene:
    23 september 2019
    Heb nog wat foto's toegevoegd net die ik vergeten was!