Ella

21 september 2019 - Ella, Sri Lanka

Bij zonsopgang zie ik voor het eerst ons uitzicht. Heel mooi met Ella Rock rechts en Little Adams Peak links. Het is supervochtig in onze kamer. Hadden we gisteren al gemerkt, nu staan de waterdruppels op alle ramen. Vandaag gaan we luchten na ons ochtendprogramma.

Ella is heel populair bij met name backpackers maar wij merken dat ook het grote publiek het dorp goed weet te vinden. Als eerste gaan we kijken naar de Ravana waterval. Een hele hoge mooie waterval. Dan snel weer weg want de bussen met locals etc. komen er aan. Vervolgens beklimmen we Little Adams Peak. Een korte afstand met op het laatst best een pittig stukje omhoog. In Ella is het minder warm dan in het laagland maar het is toch nog best zweten zo. We hadden ook nog de zipline willen doen maar we gaan op weg naar de Nine Arch Bridge. Dat is een treinbrug en er komt binnenkort een trein aan, toch leuker met die op de foto dan zonder. Dus weer in de auto en stukje verder. Het is wat onduidelijk hoe lang het lopen is vanaf de auto en vanaf welke hoek we de brug dan zien. Puntje bij paaltje ben ik op het laatst een soort van aan het rennen, voor zover dat kan want het pad is steil naar beneden en op een gegeven moment trapjes in de grond. We horen namelijk dat de trein eraan komt. Nog net op tijd voor wat foto's en n video maar t was eigenlijk niet de hoek die ik wilde. Verder is het enorm druk met toeristen en locals, het is weekend. Eigenlijk veel te druk, niet leuk meer!

De zipline laten we voor wat het is, is lang wachten vanwege de weekenddrukte. We lunchen in t dorp en daarna luchten we onze kamer.

Zonsopgang Country HomesRavana watervalRavana watervalRavana watervalTrein op Nine Arch BridgeNine Arch Bridge

camera.svg

1. Joke:
    23 september 2019
    Mooi zeg!!! En wat groen allemaal!! Ja zal best wel zweterig,vochtig zijn he!!
    Leuk die trein zo!!! Prachtig plaatje!!!
  2. Jacky:
    23 september 2019
    Ziet er weer super gaaf uit. Prachtig groen weer en op de foto’s is niets te zien van de drukte :-)