Anuradhapura deel 2

6 september 2019 - Anuradhapura, Sri Lanka

Op vrijdagochtend stond op ons programma om de oude stad nogmaals per fiets in te gaan zonder gids zodat we de tijd hadden om te fotograferen met mooi zonsopgang licht. Er was hier wat verwarring over, de lokale agent had niet doorgekregen dat we 2x de oude stad in gingen maar volgens de Nederlandse versie van onze reis en na contact met Singha Reizen bleek dat we inderdaad 2x voor entree van de oude stad hadden betaald, dus wat miscommunicatie richting lokale agent en dat werd uiteindelijk opgelost. Het nogmaals fietsen zagen we echter niet zitten (warm) en met de afstanden zouden we onvoldoende tijd hebben om 's middags voor de safari in Wilpattu National Park te zijn. Op aanraden van onze gids hebben we namelijk de safari verplaatst van zaterdagochtend naar vrijdagmiddag, dan zouden we meer kans op dieren hebben. Verder bleek dat we pas vanaf 7 uur de oude stad in kunnen en de zon komt op om 6 uur dus ons mooi fotolicht-plan was niet mogelijk. Dus fijn op pad met de auto naar onze favoriete tempel Thuparama en daarnaast zagen we nog enkele locaties en een tempel waar we gisteren nog niet waren. Vessagiriya is de plaats die werd toegewezen aan de eerste boeddhistische monniken die het land in kwamen. Ook de Abhayagiri stoepa bezoeken wij.

Onze gids vertelde ons dat er ook vrouwelijke boeddhistische monniken bestaan en toevallig zagen wij vandaag bij Thuparama een groep boeddhistische monniken waarvan een deel vrouwelijk was. Één monnik maakte ook foto's van de stoepa met zijn mobiel, leuk gezicht :-) maar ik was niet snel genoeg om dat op de foto te zetten en leek me ook niet zo oké om te doen.

Singalees ontbijtVessagiriyaVessagiriyaVessagiriyaVessagiriyaThuparama stoepa

20190906_091013-0220190906_091742-0120190906_092739-03Abhayagiri stoepaAbhayagiri stoepaBoeddha bij Abhayagiri stoepaAbhayagiri stoepa

1. Joke:
    8 september 2019
    Mooi allemaal zeg...en slapen in een tent?
    Ja die wiite tempel is prachtig!!! Grote rotsen...ja een hele andere wereld he?
  2. Irene:
    9 september 2019
    Ja, één nacht in een tent, CO2 neutraal geslapen :-) daarna weer lekker met airco!