Derde dag Nilaveli - duiken

13 september 2019 - Nilaveli, Sri Lanka

Vanochtend maakt Stefan nog een 3e en 4e duik, deze keer op 2 nieuwe locaties verder weg van Pigeon Island. Op de eerste locatie lagen twee bommen van de oorlog met de Tamil Tijgers. Op beide locaties waren enorme waaierkoralen met bijbehorend assortiment aan koraalvissen aanwezig. Er was een heel grote school met kleine visjes en Stefan zag hoe een steenvis een paar ervan in zijn bek zoog. Weer allemaal moois gezien: klein rood met wit gestippeld kreeftje, grote kogelvissen, papegaaivissen, murenen, veel harde en zachte koralen, kerstboomwormen en nemo's die Stefan trouwens tijdens elke duik zag. Check de video's van vandaag.

Terwijl Stefan aan het duiken was heb ik voor het eerst heerlijk in zee gezwommen, die loopt hier heel geleidelijk dieper af. De zee heeft een fijne temperatuur, niet koud maar wel verkoelend. Daarna enige tijd kriebelvliegjes getolereerd terwijl ik aan het bloggen was.

We bestellen voor de lunch roomservice en eten het op ons ruime balkon met zeezicht.

Vanmiddag zijn we nog gaan relaxen aan het strand en in zee gezwommen. Deze keer snorkel mee want ik zag vanochtend iets donkers en wist niet of het leefde of niet. Vanmiddag was de zee troebel maar op een gegeven moment zwom zowaar een pijlstaartrog onder het zand vandaan, Stefan was te ver weg om 'm te zien, de rog was ook te snel weg voor een tweede blik. Ik zag nog enkele visjes maar dat was het dan. Daarna ff langs de duikschool om de foto's en video's van vandaag te kopiëren.

Het is vandaag volle maan. Dat is een heilige dag waarop geen alcohol wordt geschonken en veel mensen zijn dan vrij. Onze laatste dag vandaag in dit hotel, het was een mooi relaxverblijf zo tussendoor!

Uitleg duiken 2e dag Ypsilon DivingVertrek boot 2e duikdag4e duik Nilaveli

Lunch op ons balkon

1. Jacky:
    13 september 2019
    Leuk hoor om die onderwater wereld te zien. Prachtig en veel leven daar dus!
  2. Wim:
    13 september 2019