Aangekomen

3 september 2019 - Nawagamuwa South, Sri Lanka

Het is nu 7:42 uur lokale tijd terwijl ik aan deze update begin, wachtend op dat we kunnen ontbijten om 8:30 uur. We zijn nu in Puetz Travels Beach Resort in Waikkal en blijven er nog 1 nacht slapen. Vermoeid van de reis kwamen wij gisterenavond aan rond 19:30 uur. De eerste vlucht in de Airbus 380-800 viel ons goed mee qua duur en comfort en Stefan heeft meer geslapen dan ik, maar dat is niet anders dan normaal! Ik had de vega asiatische maaltijd en die was heerlijk, Stefan heeft niets gegeten. De stop in Dubai ging ook vrij rap voorbij, op het laatst liggend in de loungestoelen voelden wij beiden dat we wel in slaap konden vallen dus maar even de wekker gezet zodat we onze vlucht niet missen en oogjes toe. De tweede vlucht bracht ons in een Boeing 777 naar Sri Lanka en wij begonnen al met ruim 1 uur vertraging. De stoelen en dus ook het scherm zijn een stuk kleiner dan die van de Airbus. Wij zaten onverwacht toch in het middelste deel met 4 stoelen maar geen buren dus nadat we hadden gegeten en ik een filmpje had gekeken was mijn plan om liggend op 2 stoelen wat te slapen. Stefan was zo lief om zelfs nog een derde stoel aan mij af te staan maar het mocht niet baten want vrij snel begon de turbulentie en die hield heel lang aan en werd geleidelijk wat heftiger, tot zo'n beetje de daling werd ingezet. De stewardessen hadden het maar druk met mensen die ziek werden. Ik ben op gegeven moment maar rechtop gaan zitten zodat ik niet misselijk werd, slapen lukte niet en ik werd toch misselijk maar heb het nog net kunnen volhouden tot de turbulentie ophield. Stefan? Die heeft er allemaal doorheen geslapen, haha. Bij aankomst, om 17 uur met 50 minuten vertraging, was het zo'n 33 graden dus even wennen. Paspoort check en koffers ophalen ging vrij snel en ook onze chauffeur hadden we zo gevonden. GK houden we even aan als zijn naam, vandaag nog even zijn naam opschrijven bij het uitwisselen van telefoonnummers. Aardige man dus eerste indruk is goed. Toen nog de prepaid simkaarten regelen daar was het druk dus kostte wat tijd en ook de autorit naar het resort was wat filerijden. Ondanks dat het druk was met motoren, tuk tuks, auto's, bussen etc. die langs elkaar heen reden en toeterden ging het toch op een vrij relaxte manier en niet chaotisch. GK moest nog even de weg vragen maar het resort bereikten wij uiteindelijk wel en na een snelle douche zaten we vrij snel aan een smakelijke maaltijd in het restaurant van het resort. Nog even een duik in het zwembad en het thuisfront op de hoogte brengen van onze aankomst en nieuwe telefoonnummers en het was tijd voor welverdiende nachtrust!

20190901_215002-0120190901_215057-01-0120190902_091327-01-01-0120190902_154423-01

SmartSelect_20190903-075212_TripCase20190902_161156-0120190902_192345-01

1. Joke:
    3 september 2019
    Wat een lange reis he....maar ja dan mooie warme wereld he......zo te lezen ging het eigenlijk alles gesmeerd, en zo te horen alles naar wens....netjes....en dat is fijn om te horen!!!xxxx
  2. Etienne:
    3 september 2019
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Mooie dag verder. Rowèn heeft vandaag een spannende (eerste) schooldag op haar nieuwe school.
  3. Mylène:
    3 september 2019
    Hoi, ga genieten! Ma gaat haar verjaardag toch zaterdag 28 september vieren, noteer maar vast. Voor zondag zijn jullie ook uitgenodigd voor de verjaardag van tante Esje, wordt gevierd in Breda :) Groetjes
  4. Erik:
    3 september 2019
    Veel plezier daar! Benieuwd naar jullie ervaringen...
    Blijkbaar geen combi Kerala geworden?
    Groetjes