Oude koningsstad Polonnaruwa

15 september 2019 - Polonnaruwa, Sri Lanka

Het is zo'n 1,5 uur rijden naar Polonnaruwa. Dit was de tweede koningsstad van Sri Lanka omstreeks 1070 na Christus. In tegenstelling tot Anuradhapura zijn de meeste van deze tempels niet meer in gebruik door gelovigen. We stappen weer op de fiets en onze gids rijdt ons voor met de auto en geeft toelichting bij de verschillende bouwwerken. Het is half bewolkt maar behoorlijk warm. De oude stad is in een rechte lijn opgebouwd en de fietsen kunnen we achterlaten op het laatste punt. Het is een kortere afstand fietsen dan Anuradhapura maar het zweet vloeit rijkelijk en we adviseren anderen om lekker de auto te pakken. Goeie tip van onze chauffeur om sokken te dragen want in elke tempel zijn schoenen en hoofddeksels verboden maar de stenen zijn soms flink warm, zoals ook gisteren bij de rotstempel. Een boel mooie bouwwerken weer en het is even geduld hebben voor foto's zonder mensen erop met de drukte.

We rijden in ongeveer 1,5 uur naar ons hotel -Mapakada Village - voor de komende 2 nachten en zijn blij als we weer in het zwembad liggen. Nette en mooi aangeklede kamer. Morgen staat de safari in Nationaal park Maduru Oya op het programma. Eigenlijk in de ochtend maar onze chauffeur zegt dat we in de middag meer kans hebben op olifanten dus we spreken af om na de lunch te vertrekken.

Koninklijk paleisVatadageVatadageVatadageAtadageFietsen in PolonnaruwaRankot ViharaLankatilakaLankatilakaGal Vihara

Gal Vihara

1. Jacky:
    16 september 2019
    Prachtige tempels en idd weinig mensen. Leuk!